Δευτέρα 12 Οκτωβρίου 2015

Διήγημα: Προαγωγή επ’ ανδραγαθία και …..αποτυχία

Διαγωνισμός Διηγήματος "Ο άνθρωπος με τα χίλια πρόσωπα"

Η αφίσα του Συνεδρίου
Στα πλαίσια του 1ου Διεθνούς Φεστιβάλ του Φανταστικού ΦανταstiCon 2015, που διοργανώθηκε στην Αθήνα στις 3 και 4 Οκτωβρίου 2015, προκηρύχθηκε ο Διαγωνισμός Διηγήματος ΦantastiWords 2015, στον οποίο και έλαβα μέρος με το διήγημα μου «Προαγωγή επ’ ανδραγαθία και …..αποτυχία» στην κατηγορία της Επιστημονικής Φαντασίας. Το διήγημα μου δεν έτυχε κάποιας διάκρισης και καθώς ο διαγωνισμός ολοκληρώθηκε το δημοσιεύω και εγώ στο ιστολόγιο. Για την ιστορία του Διαγωνισμού οι νικητές είναι:
Από τον διαγωνισμό "στιγμιαίου" διηγήματος.
Στην κατηγορία Fantasy:
1ος :   Δημήτρης Δελαρούδης, με το διήγημα «Ο Άνθρωπος με τα Χίλια Πρόσωπα».
2ος : Κέλλυ Θεοδωρακοπούλου, με το διήγημα «Ο θεός των άδικων θανάτων».
3ος : Γιάννης Καρατσιώρης με το διήγημα «Μαύρος ή Χρυσός».

Στην κατηγορία Τρόμος:
1ος : Νατάσσα Παυλίσεβιτς, με το διήγημα «Ο κύριος τέλειος».
2ος : Γιώργος Λαγκώνας, με το διήγημα «Χίλια Πρόσωπα».
3ος: Κωστής Ανετάκης, με το διήγημα «Τα Μάτια της Καταχνιάς».

Από τους χώρους του Συνεδρίου.

Στην κατηγορία Επιστημονική Φαντασία:
1ος: Θάνος Φιλάνης, με το διήγημα «Άγνωστοι στον καθρέφτη».
2ος: Αχιλλέας Χριστοδούλου, με το διήγημα «Mr Thousand».
3ος: Νίκη Σπανού, με το διήγημα «Ήβη. Ανδρομέδα».

     
Και διάλεξη για τον Lovecraft.
Πιστεύω πως η Οργανωτική Επιτροπή του Διαγωνισμού και του Συνεδρίου θα προχωρήσει σε κάποια έκδοση των βραβευμένων ή και όλων των διηγημάτων και έτσι θα μπορέσουμε να διαβάσουμε τις ιστορίες που ενέπνευσε στους δημιουργούς το θέμα «Ο άνθρωπος με τα χίλια πρόσωπα». Συγχαρητήρια στους διοργανωτές και σε όλους τους συγγραφείς.


    Διήγημα:

Προαγωγή επ’ ανδραγαθία και …..αποτυχία

        
Ήμουν όμηρος αυτής της εξωγήϊνης φυλής......
Μου επέτρεψαν να γράψω αυτό το ημερολόγιο σε χαρτί και με στυλό. Τα υγρά αντικείμενα που χρησιμοποιούσαν οι δεσμώτες μου ήταν αδύνατο να τα χειριστώ, αφού έφευγαν μέσα από τα χέρια του. Στον συμπαγή κλωβό όπου με φυλάκισαν, μου παραχώρησαν στερεά αντικείμενα, ενώ μέσα από το διάφανο διαχωριστικό έβλεπα να ρέουν γύρω μου πολύχρωμα υγρά. Μετά από αρκετό καιρό, δεν ήξερα πόσο ακριβώς, κατάφερα να ξεχωρίζω το αιμάτινο κόκκινο του Ναυάρχου και τις ροζ αποχρώσεις των υγρών ρευμάτων που δήλωναν τους αξιωματικούς και το πανταχού παρόν πράσινο του κατώτερου πληρώματος. Ήμουν όμηρος, στην αρχή τουλάχιστον, αυτής της υγρής εξωγήϊνης φυλής που με κρατούσε σε ένα «βάζο» αφού δεν μπορούσε να επικοινωνήσει μαζί μου παρά μόνον όταν ο Ναύαρχος ή κάποιος πορφυρού χρώματος υγρός αξιωματικός, έμπαινε στον μετατροπέα ειδών του σκάφους και έπαιρνε τη μορφή, αφού πρώτα την έβλεπε προσεκτικά για δύο τρεις ώρες, δηλαδή τη δική μου.
        
...έβλεπα να ρέουν γύρω μου πολύχρωμα υγρά..
Αρκετό καιρό μετά την απαγωγή μου και καθώς το πλοίο τους ταξίδευε, ποιος ξέρει για πού, όπως καταλάβαινα από το συνεχές βουητό που έκαναν μάλλον οι μηχανές του, μπήκε στο βάζο μου ο «εαυτός» μου. Το κόκκινο υγρό που πήρε τη μορφή μου, μου είπε πως είναι ο Ναύαρχος του στόλου τους και όπως διαπιστώνει και ο ίδιος τα υγρά που περιβάλλουν το κλουβί μου είχαν μειωθεί καθώς πολλοί ήταν οι ναύτες του που είχαν χαθεί στην τελευταία αποτυχημένη απόπειρα του Στόλου για την κατάκτηση της Γης.
         Μιλώντας μου σε άψογα Ελληνικά, μου εξήγησε πως η αποτυχία αυτή καθόλου δεν τον στεναχώρησε καθώς ο υδαρής λαός του θεωρεί μέγιστη επιτυχία την με ειλικρινείς προθέσεις επιτυχίας κατακτημένη αποτυχία!!! Βεβαίως όλες αυτές είναι οι λέξεις και οι σημασίες τους που βρήκε στο μυαλό αυτού του στερεού σώματος στο οποίο μετατράπηκε από το ειδικό μηχάνημα του σκάφους που έκανε τα υγρά στερεά σώματα ανάλογα με το λογισμικό που τους έδινε ο εντολέας τους.

-        Τι συνέβη εκεί κάτω, μας επιτεθήκατε; ρώτησα τον Ναύαρχο «εαυτό» μου.
-         Σας παρακολουθούμε χρόνια. Κάθε σκάφος μας έχει τον δικό του τομέα παρατήρησης. Συλλέγει συνεχώς στοιχεία και αποφασίζει να επιτεθεί και να καταλάβει τον πλανήτη ή μέρος του μετά από ενδελεχή έρευνα. Μόνο που δεν πρέπει να τα καταφέρει. Η επιτυχία για έναν Στόλαρχο σημαίνει υποβιβασμός, καθαίρεση και ενίοτε και φυλάκιση ή εξάτμιση. Εγώ, όπως βλέπεις είμαι βαθυκόκκινος, δηλαδή Ναύαρχος, πράγμα που σημαίνει πως απέτυχα πανηγυρικά.
-        Μα τότε, γιατί δεν φροντίζετε πάντα να κάνετε σκόπιμα λάθη αφού θέλετε ήττες και αποτυχίες;
-        Ανόητοι γήϊνοι, η επιτυχία στον αγώνα της επικράτησης που δίνετε συνεχώς, βλέπεις σας παρακολουθώ περίπου διακόσια δικά σας χρόνια στο ίδιο βεβαίως σημείο, τελικά θα σας οδηγήσει σε παταγώδη αποτυχία. Από αυτή την άποψη είστε το πρότυπο της φυλής μας. Όμως οι στρατιωτικοί μας θέλουν γρήγορα αρνητικά αποτελέσματα και προπαντώς αυθόρμητα και αβίαστα λάθη.
  
Είδε τα λάβαρα των οπαδών...
Μετά από αυτή την πρώτη μας συζήτηση, ο Ναύαρχος ήρθε πολλές ακόμη φορές στο «βάζο» μου, κάθε φορά με τη μορφή μου, και μου εξήγησε πως ο Στόλος τους, τον οποίο τώρα πήγαινε να συναντήσει στις εσχατιές του Γαλαξία, μας παρακολουθούσε από τότε που ξεκίνησε το επαγγελματικό μας πρωτάθλημα ποδοσφαίρου. Είδε τη συγκέντρωση των εκπροσώπων του είδους μας κατά χιλιάδες ως συγκέντρωση στρατευμάτων, άκουσε τα συνθήματα στις κερκίδες ως πολεμικές ιαχές με σκοπό να τρομάξουν τον αντίπαλο. Είδε τα λάβαρα των οπαδών, τις φωτοβολίδες και τους πυρσούς που φώτιζαν τα πεδία των μαχών  και παρακολούθησε με προσοχή τις συμπλοκές των χούλιγκαν με ρόπαλα, μαχαίρια και λοστούς. Μας έβλεπε χρόνια. Σημείωνε στα νερουλά βιβλία του που ανακατεύονταν, όπως όλα τα αντικείμενά τους, μαζί του στη δεξαμενή  που αποτελούσε το πλοίο του, τους αριθμούς των στρατιωτών, τις διάφορες φάσεις της παράταξης των στρατευμάτων, τα όπλα των φαντάρων μας και κατέληξε σε ένα συμπέρασμα που χρωμάτισε ανεπαίσθητα (είχα μάθει πλέον να αναγνωρίζω τις νοητικές διεργασίες των όντων) το κόκκινο ρεύμα υγρού που έπλεε μέσα στη δεξαμενή ανάμεσα σε χιλιάδες αποχρώσεις χρωμάτων που αντιπροσώπευαν τα μέλη του πληρώματος αλλά και τα όργανα του πλοίου, τα όπλα τους, τις σκέψεις και τις λειτουργίες τους.
  
ώσπου ήρθε η Αστυνομία...
Όταν έκρινε πως ήρθε ο κατάλληλος χρόνος, την ημέρα που αναμετρήθηκε ο Ολυμπιακός με τον Παναθηναϊκό για τον τίτλο του πρωταθλητή, αποφάσισε να κάνει απόβαση στην Ελλάδα. Το πλήρωμα μπήκε στον μετατροπέα ειδών που έμοιαζε με τις εγκαταστάσεις βιολογικού καθαρισμού και βγήκε με τη μορφή εκατοντάδων χούλιγκαν που κράδαιναν ρόπαλα με καρφιά, κρατούσαν μπουκάλια –βόμβες μολότωφ και είχαν στις τσέπες τους σουγιάδες και μαχαίρια. Όπως έγραψαν και οι εφημερίδες της επόμενης μέρας (μου επέτρεψε να δω τα αρχεία που με επιμέλεια κράτησε) οι οπαδοί του Θρύλου (τους φάνηκαν περισσότεροι και πιο πιθανόν να νικήσουν) εμφανίστηκαν από το πουθενά. Το σκάφος τους σαν σακούλα με νερό ήταν αόρατο ψηλά στον ουρανό. Όταν συνάντησαν τους ανυποψίαστους οπαδούς του Παναθηναϊκού έξω από το γήπεδο, τους επιτέθηκαν με βιαιότητα σίγουροι, κατ’ εντολή του Ναυάρχου, πως αυτοί ήταν οι γήϊνοι υπερασπιστές του πλανήτη σε αυτό τον τόπο.  Η σύγκρουση ήταν σφοδρή και όπως μου έδειξε στην οθόνη του σκάφους αρκετοί από τους ναύτες του έγιναν λασπώδη αποτυπώματα στον δρόμο προκαλώντας την έκπληξη των αντιπάλων τους.  Ακόμη μεγαλύτερη ήταν η σαστιμάρα κάποιων όταν έβλεπαν στα πρόσωπα των εχθρών τους τα χαρακτηριστικά φίλων τους ή ακόμη και τον εαυτό τους αφού οι ίδιοι αυτοί χούλιγκαν ήταν τα πρότυπα του μετατροπέα. Τραυμάτισαν και αυτοί και έτρεψαν σε φυγή τους υπερασπιστές της Γης κερδίζοντας, προς απογοήτευση του Ναυάρχου, το πεδίο της μάχης. Ώσπου ήρθε (όπως του εξήγησα) η Αστυνομία με τις ειδικές της δυνάμεις και ….. Οι νερουλοί κάτοικοι του Μπλούρπ, μου είπε, είναι εξαίρετοι μαχητές όταν αγωνίζονται με την μορφή τους χρωματίζοντας τους εχθρούς τους και αφομοιώντας τους (δεν μπόρεσα  να φανταστώ πως γίνεται αυτό). Όμως στις μορφές των κατοίκων άλλων πλανητών έχουν μόνο την εμφάνιση που τους δίνει και με τις προδιαγραφές που τους παρέχει ο Στολάρχης τους που πρέπει επιδιώκοντας συνειδητά τη νίκη να τους οδηγήσει ,εάν μπορεί, αβίαστα στην ήττα. Τότε επιστρέφουν (όσοι σωθούν) ως ήρωες στον Μπλουρπ. Αλλιώς τους περιμένει η μποτιλοποίηση ή η εξάτμιση (εάν νικήσουν).
   Οι ειδικές δυνάμεις της Αστυνομίας με τα θωρακισμένα οχήματα της, τα πυροβόλα όπλα της, τα εκπαιδευμένα σκυλιά της και τα ελικόπτερα της τους αποδεκάτισαν. Ο Ναύαρχος χωρίς υστεροβουλία είχε κάνει λάθος, καθώς θεώρησε πως ο χούλιγκαν και ο οπλισμός του ήταν, λόγω του αριθμού και του ενθουσιασμού του, η μορφή που έπρεπε να πάρουν οι μαχητές του στην απόβαση και όχι οι κατάφρακτοι αστυνομικοί, που στα ματς ατένιζαν αργόσχολοι τον αγώνα. Διασκέδασα σκεπτόμενος πως έτυχε στην πρώτη αριστερή διακυβέρνηση της χώρας και στην ιδιαίτερη αντίληψη της περί της λειτουργίας της Αστυνομίας. Οι νεκροί εξωγήϊνοι υγροποιούνταν στους δρόμους για να εξατμιστούν αμέσως μετά προκαλώντας έκπληξη τους αστυνομικούς και τα ΜΑΤ. ‘Οσοι ξέφυγαν έγιναν  υδρατμοί ανακαλούμενοι στο σκάφος όταν ο Ναύαρχος σήμανε υποχώρηση, περιχαρείς για την ήττα τους και την επικείμενη παρασημοφόρησή τους  (ένα πορτοκαλί υγρό στίγμα πάνω στο πράσινο του φαντάρου) από τον Πλοίαρχο τον οποίο έσπευσε να συγχαρεί για την αποτυχία του ο Στολάρχης. Το επιτελείο του Στόλου βρίσκονταν πίσω από τον Πλούτωνα στην άκρη του Γαλαξία.
μπήκα δεκάδες φορές στον μετατροπέα....
   Έμεινα να με κοιτάω με ανοιχτό το στόμα. Η επιδίωξη της αποτυχίας και ο φόβος της επιτυχίας, η υγρή μορφή αυτών των πλασμάτων που ενώνεται με όλα τα άλλα πλάσματα και τα αντικείμενα ακόμη και η γλυκιά εξαέρωση με δελέασαν και καθώς ήμουν πλέον πολύ μακριά για να επιστρέψω στην Γη και να συνεχίσω να κυνηγάω αενάως την επιτυχία…. άνοιξα το καπάκι του βάζου και μπήκα στην δεξαμενή όπου οι νέοι μου φίλοι με αγκάλιασαν σαν το νερό σε μια πισίνα και με μετέτρεψαν σε ένα απαλό πράσινο, χακί μάλλον, αυτό του νεοσύλλεκτου στρατιώτη. Τα επόμενα «χρόνια» και πριν φύγουμε από τη Γη μπήκα δεκάδες ακόμη φορές στον μετατροπέα ειδών και πήρα τη μορφή μοναχών Σαολίν, επιτιθέμενος σε Κινέζους στρατιώτες, γυμνών ιθαγενών στον Αμαζόνιο και όρμηξα σε πάνοπλους λαθροκυνηγούς αλλά και πήρα τη μορφή άπειρων εξωγήινων φυλών σε πλανήτες όπου ο Στόλος έκανε αποτυχημένες προσπάθειες να κατακτήσει. Η τύχη θέλησε να μην εξατμιστώ και να επιστρέφω πάντοτε στο σκάφος περήφανος για την ήττα μου. Περιμένω με ανυπομονησία τον επαναχρωματισμό μου καθώς έχω πλέον αποτύχει αρκετές φορές ώστε να αξίζω μια προαγωγή.                               


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου