Περί Αθωότητος
Διήγημα του Γιώργου Καλουπτσίδη
Ο Γιώργος Καλουπτσίδης. |
Από αυτόν είναι και ο διπλανός πίνακας. Οι φωτογραφίες στο κείμενο είναι από τηλεοπτικές σειρές με σχετικό θέμα με αυτό του διηγήματος. Η φωτογραφία στο ποίημα είναι από την πρόσφατη έκθεση των έργων του στο καφέ "Sofouli" που διατηρεί στην οδό Σοφούλη 54 στη Θεσσαλονίκη. Να την επισκεφθείτε.
Περί
αθωότητος
"Αυτό το παιδί έχει αγκυλωθεί από παράξενες εμμονές..." |
- Δηλαδή γιατρέ?
- Ας πούμε : Διακηρύττει ότι τόσα χρόνια,
ούτε ο Θεός ούτε ο Διάβολος δεν αποκατέστησαν στον κόσμο μια αποκλειστικά δική
τους πραγματικότητα. Ούτε βέβαια και τα βρήκαν μεταξύ τους· μήπως όμως
συμβαίνει το δεύτερο?
- Τι εννοείτε?
-
Πως αφού ο Θεός μέσω των θρησκειών και
της κάθε λογής ηθικής παρατείνει το μαρτύριο αυτού του κόσμου δίχως όμως την
λύση της τραγωδίας κάποιος κλήθηκε να το κάνει.
- Θεός, πνεύμα, τι επιτέλους?
- Το ήθος. Αυτό το αρχαίο ήθος που
μεταμοντέρνα αυτός ο νέος ονομάζει πείραμα τραγωδίας! Είναι μάλιστα όπως
διατείνεται σκηνοθέτης και πρώτης κλάσης ηθοποιός.
- Τί σημαίνουν αυτά?
"...αρκέστηκε να πει πως πρόκειται για ψυχοπαθή". |
- Αναμφίβολα ήταν.
- Αμφιβάλλω γι’ αυτό μετά από αναλύσεις
που έκανα σε όλα τα αρχεία του
εγκληματολογικού και από τις ψυχαναλυτικές γνώσεις μου ως γιατρός.
-
Γιατί?
"...Δεν πρόκειται για κλασσικό serial killier". |
- Σωστά.
- Επίσης πρόκειται για απόλυτα διαυγή νου και συστηματοποιό ιδεών και το αξιοπερίεργο, είναι ότι κάθε θύμα του, γιατί αυτές οι εξολοθρεύσεις συνεχίστηκαν, φέρει και διαφορετικές μεθοδολογίες θανάτου. Το εργαλείο που χρησιμοποιεί για τους φόνους δεν είναι συνηθισμένο αντικείμενο.
- Δηλαδή?
-
Έχω την εντύπωση πως ο συγκεκριμένος
τύπος ανθρώπου χρησιμοποιεί μια πένα με ατσάλινη μύτη χειροποίητη με πορφυρό
φτερό και πως στην ολόχρυση λαβή της φέρει φύλλα δρυός. Κάθε φορά που
διαπράττει θυσία τελετουργική οι μύτες και τα χρώματα του φτερού αλλάζουν από
μόνα τους. Επίσης εκτός από τα παραπάνω στοιχεία που μόνο εγώ υποθέτω, δεν βρέθηκαν
στον τόπο του εγκλήματος ίχνη παρά μόνο αποσπάσματα δικά του και μάλιστα
χειρόγραφα με ιδιότυπες αριστουργηματικές αναλύσεις όπως τη παρακάτω : «Στην
αέναη κοσμική πάλη οι δυνάμεις του φωτός και του σκότους βρίσκονται σε σχετική
κατάσταση ισορροπίας. Αυτό που διαπιστώνω είναι πως το σκότος κυριαρχεί. Και
όλες οι ανθρώπινες θρησκευτικές δοξασίες ή δόγματα, οι ηθικές ως συμβατικές
επινοήσεις, οι ιδεολογικοπολιτικές επαναστάσεις καθοδηγούνται από υποκειμενικές
υποσυνείδητες θεωρήσεις και το μόνο που κατόρθωσαν μέχρι σήμερα ήταν να
σπιλώσουν την αγνότητα κάθε τι βρεφικού. Εγώ θα αποκαταστήσω αυτή την αδικαίωτη
αγνότητα, την αθωότητα της αγαθής ύπαρξης ακόμη και μέσα από την ενορχήστρωση
των πιο απεχθών για σας πράξεων. Γιατί αρνούμαι να γίνω ηθικός λόγω του ήθους
μου»
-
Πραγματικά αινιγματικά πανέμορφο! Πώς
ένας τέτοιος άνθρωπος μπορεί να διαπράττει τέτοια εγκλήματα? Ποιος του δίνει το
δικαίωμα γιατρέ?
-
Πρώτον η αθωότητα που προασπίζεται,
δεύτερον η στυγνή του φύση που ως φύση δεν μπορεί να κατηγορηθεί γι’ αυτό,
τρίτον η αναγκαιότητα των καιρών μας για κάποιον αποκαταστάτη και τέταρτον η
αχρηστία και η διαφθορά των αρμόδιων αρχών.
- Δηλαδή επικροτείτε το αυτεξούσιο και τον
καθένα που ισχυρίζεται ότι είναι τιμωρός?
- Δεν υπάρχει στην περίπτωση αυτή
αυτεξούσιο αλλά εντολή μιας κάποιας θείας επιφοιτήσεως. Εξάλλου το υποσυνείδητο
μπορεί να υποδυθεί οποιονδήποτε. Αυτό που διαμορφώθηκε στις ζυμώσεις του
ανθρώπινου χαοτικού εγκεφάλου υπό καθορισμένες κοινωνικές, οικογενειακές,
περιβαλλοντικές περιστάσεις και προπάντων μέσω της μυήσεως στα συμπαντικά
μυστήρια που εδώ βρίσκουν την έκφρασή τους στο πεδίο μιας νεογέννητης
θρησκευτικότητος. Όσο για το τιμωρός αυτό αφήστε να το κρίνει η συνείδηση του
δράστη ή μάλλον του τελετουργού.
- Με αφήνετε άφωνο μ’ αυτά που
ισχυρίζεστε. Μοιάζετε με συνήγορο υπεράσπισης.
- Απλά ως ψυχίατρος προσπαθώ να ερμηνεύσω
τον συμβολικό κόσμο. Τι λέγαμε? Α! Δεν σας είπα ότι ο δράστης ή καλύτερα ο
εντεταλμένος δεν έχει ίχνη εννοώ δακτυλικά αποτυπώματα.
- Πώς γίνεται αυτό?
-
Το τάγμα στο οποίο φημολογείται πως μυήθηκε
του τα αφαίρεσε με εγκαυστική.
- Μα τότε οι αρχές του Κράτους δεν θα
μπορούν να τον πιάσουν. Εξάλλου δεν έχει βγάλει ταυτότητα? Δεν υπάρχουν γι’
αυτόν δημόσια έγγραφα?
-
Υπάρχουν
- Ε, τότε?
-
Πρόκειται αγαπητέ μου για λευκά, δελτία
και βιβλιάρια που δεν φέρουν ίχνος ανθρώπινης ύπαρξης. Σαν να ανήκουν σε κάποιο
πνεύμα!
-
Πνεύμα? Μα τί λέτε αστειεύεστε βέβαια!
- Όχι απλά κανείς δεν μπόρεσε μέχρι τώρα
να το εξηγήσει. Ακόμη και αν αρχικά υπήρχαν τα στοιχεία, η φωτογραφία· και
τίποτα αποτυπώματα του καταζητούμενου με κάθε φόνο που εγώ ονομάζω θυσία
αποκλειστικά εγκληματικών στοιχείων της κοινωνίας αυτά αλλάζουν και ενώ οι
αρχές μελετούν τα προσωπικά δεδομένα του δράστη και μοιάζει να οδηγούνται σ’
αυτόν στο επόμενο θύμα έχουν στα ίδια έγγραφα άλλα δεδομένα. Λες και κάποια
Θεϊκή ή διαβολική δύναμη με το χέρι της τα παραποιεί!
-
Ασύλληπτο!
- Μην ξεχνάτε πως ο δράστης μας μπορεί να
είναι μυσταγωγός και μάγος.
- Ανοησίες. Πρόκειται για τεχνάσματα ή
δωροδοκία συγκάλυψης δεδομένων της Ε.Υ.Π. Άρα ο δράστης είναι ταχυδακτυλουργός εξαίρετος
ή έχει δικούς του ανθρώπους στην Ασφάλεια.
"Άρα ο δράστης....έχει δικούς του ανθρώπους στην Ασφάλεια". |
Ο
Γράφων : Ο Πάν ο Μέγας.
Άτιτλο
Απροστάτευτες
αραχνούλες πλέκουν το χρυσούφαντο αδράχτι των μελλοντικών ονείρων
(από παντού
ερμητικά κλειστό)
Θεέ μου τα
νήματα ήταν χάλκινα
Και από κάτω
κοιμούνται τα όνειρα·
Και ποιος
αντέχει να χαλάει και να πλέκει πάλι από την αρχή.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου